آشنایی با نرم افزار 3D MAX

 

 

تری دی مکس، نرم افزار مدلسازی و شبیه ساز سه بعدی محصول شرکت Autodesk می باشد. این نرم افزار قدرتمند مدلسازی محیطی ساده و در عین حال حرفه ای را برای کاربران فراهم می سازد تا کار مدلسازی خود را انجام دهند، نرم افزار تری دی مکس در حوزه های شبیه سازی معماری ، صنعتی، خودروسازی و دیگر حوزه ها که کار‌ سه بعدی انجام می دهند کاربرد دارد. طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی داخلی، نماهای بیرونی، طراحی لنداسکیپ  در این نرم افزار سه بعدی مدلسازی شده و درنهایت از خروجی این نرم افزار به مرحله ی اجرا می رسد.

از قابلیت های مهم و کاربردی این نرم افزار می توان به ادغام برخی اسکریپ ها با این نرم افزار اشاره کرد که در هنگام مدلسازی کار مدلساز را بسیار آسان می کند تا کاربر با استفاده از این قابلیت بتواند در هنگام مدلسازی از اتلاف وقت خود جلوگیری کند و مدلسازی را سریع تر جلو ببرد.

از دیگر قابلیت های این نرم افزار می توان به ادغام آن با انواع موتور رندرها از جمله V.ray ، Corona اشاره کرد که در رندرینگ از نرم افزار و ایجاد یک فضای واقعی کمک شایانی به کاربر میکند. بسیار مزیت های دیگر که تری دی مکس به شما کمک می کند تا هر چه در ذهن خود دارید را به صورت سه بعدی مدلسازی کنید و به مرحله ی اجرا برسانید.

 

 

 

معماران و گرافیست‌ها نیز می‌توانند از این برنامه برای پیش‌نمایش بناها و مدل‌هایی که هنوز ساخته نشده‌اند، استفاده کنند.کاربرد دیگر این نرم افزار در معماری تبدیل پلانهای ساده به شکل سه بعدی می باشد همچنین از نقشه ها و ترسیمات انجام شده در نرم افزار اتوکد هم پشتیبانی میکند که برای معماران اهمیت بسیار دارد همچنین به کمک تری دی مکس میتوان نماهای داخلی ساختمان را طراحی و مشاهده نمود.

interior and exterior design را هم میتوان به راحتی طراحی نمود و با خروجی گرفتن طرحمان میتوان سازهای خود را قبل از اجرا مشاهده نمود و نواقص ان را از بین برد که کمک شایانی به معماران و طراحان این صنعت کرده است.

تری دی مکس، برای ساخت بازی یا انیمیشن یا هر عکسی، در هر زمینه ای قوی است بجز بحث نورپردازی صحنه ها (هم سرعتش و هم کیفیت پایین نورش باعث می شود که عکس ها یا انیمیشن های تولیدی، به واقعیت آنچنان نزدیک نباشند). برای جبران این ضعف، یک نرم افزار تکمیلی  وی ری (( V.ray برای آن طراحی شده است که بعد از نصب ،روی تری دی مکس نصب می شود (به نرم افزار اصلی الحاق می شود، به این گونه نرم افزارهای الحاقی که توانایی های جدیدی به نرم افزار اصلی می دهند، پلاگین می گویند.)

اکثر شرکت ها و معماران مهم با توجه به قدرت وی ری از این نرم افزار برای ارائه کار استفاده می کنند ، شاید به این دلیل که تنظیمات آن راحت تر از منتال ری باشد و از قدرت فوق العاده ای نیز برخوردار است تا حدی که شاید تشخیص یک صحنه که با وی ری رندر گرفته شده باشد با یک صحنه واقعی بسیار سخت باشد.

 

تری دی مکس شما را به یک 3d Artist حرفه ای تبدیل می کند.

ارسال نظرات