نرم افزار گسترده تحت وب

برنامه های کاربردی وب برنامه هایی هستند که امکان ارتباط بهتر بین مشاغل و مشتریان خود را فراهم می کنند. با افزایش استفاده از اینترنت، شرکت ها روش کار خود را تغییر می دهند و برنامه های کاربردی وب بیشتری را اتخاذ می کنند. درک اینکه یک برنامه وب چیست می تواند به شما کمک کند تا اهمیت آن را در زندگی روزمره خود درک کنید. در این مقاله به توضیح اینکه اپلیکیشن وب چیست، فواید آن و نحوه عملکرد آن می پردازیم.

وب اپلیکیشن چیست؟

 

برنامه وب یک برنامه کامپیوتری است که از یک مرورگر وب برای انجام یک عملکرد خاص استفاده می کند. به آن اپلیکیشن وب نیز می گویند. برنامه های وب در بسیاری از وب سایت ها وجود دارند. یک مثال ساده یک فرم تماس در یک وب سایت است.

 

یک برنامه وب یک برنامه مشتری-سرور است. یعنی سمت کلاینت و سمت سرور داره. اصطلاح "مشتری" در اینجا به برنامه ای اشاره دارد که فرد برای اجرای برنامه از آن استفاده می کند. این بخشی از محیط سرویس گیرنده-سرور است که در آن بسیاری از رایانه ها اطلاعات را به اشتراک می گذارند. به عنوان مثال، در مورد پایگاه داده، مشتری برنامه ای است که کاربر از طریق آن داده ها را وارد می کند. سرور اپلیکیشنی است که اطلاعات را ذخیره می کند.

کسب و کارها نیاز به تبادل اطلاعات و انجام معاملات با مشتریان هدف خود دارند. اینترنت می تواند یک کانال عالی و ارزان برای این منظور باشد، به شرطی که راهی برای جمع آوری و ذخیره تمام داده های لازم و نمایش نتایج به کاربران وجود داشته باشد. به لطف برنامه های کاربردی وب، کاربران می توانند با استفاده از سبد خرید یا سیستم های مدیریت محتوا با کسب و کار تعامل داشته باشند.

 

برنامه های وب را می توان به دلایل مختلف توسعه داد و توسط شرکت ها یا افراد استفاده کرد. افراد برای تسهیل ارتباطات خود یا خرید آنلاین به آن نیاز دارند. همچنین، کارمندان می توانند در پروژه ها همکاری کنند و روی اسناد مشترک با برنامه های کاربردی وب کار کنند. آنها می توانند گزارش ها، فایل ها را ایجاد کنند و اطلاعات را از هر کجا و با هر دستگاهی به اشتراک بگذارند.

برنامه های وب از زمان اختراع خود تکامل یافته اند. یکی از اولین برنامه ها، Perl، یک زبان برنامه نویسی محبوب سمت سرور، در سال 1987 توسعه یافت. این قبل از محبوبیت اینترنت در خارج از محافل دانشگاهی و فناوری بود. اولین برنامه های وب نسبتا ساده بودند و در اواخر دهه 90 پیچیده تر شدند. امروزه آنها بخشی از زندگی روزمره میلیون ها آمریکایی هستند.

مزایای برنامه های تحت وب

 

یک برنامه وب دارای مزایای زیادی است، از جمله:

 

    شما نیازی به نصب آن بر روی هارد دیسک ندارید، بنابراین محدودیت فضا ایجاد نمی کند.

 

    به پشتیبانی و نگهداری کمتری از سوی کسب و کار و نیازهای فنی کمتری از رایانه کاربر نیاز دارد.

 

    یک برنامه وب هزینه ها را هم برای کاربر نهایی و هم برای کسب و کار کاهش می دهد.

 

    برنامه های وب همیشه به روز هستند زیرا به روز رسانی ها به صورت مرکزی اعمال می شوند.

 

    همه کاربران می توانند به یک نسخه دسترسی داشته باشند بنابراین هر گونه مشکل سازگاری را از بین می برد.

 

    با مرورگر وب می توانید به برنامه های کاربردی وب در هر مکانی دسترسی داشته باشید.

 

    تا زمانی که مرورگر سازگار باشد، برنامه های وب می توانند بدون توجه به سیستم عامل یا دستگاه، بر روی چندین پلتفرم اجرا شوند.

 

    برنامه‌های کاربردی وب، توسعه‌دهنده را از مسئولیت ساخت کلاینت سازگار با نوع خاصی از رایانه یا یک سیستم عامل خاص بر عهده می‌گیرند.

 

    برنامه های کاربردی وب دزدی دریایی نرم افزار را در برنامه های کاربردی وب مبتنی بر اشتراک کاهش می دهد.

ارسال نظرات