سریع ترین آسانسور های دنیا

سریع ترین آسانسور های دنیا

بر اساس اسناد و مدارک کشف شده، اولین آسانسور جهان در ۲۳۶ سال پیش از میلاد مسیح، توسط ریاضیدان و مخترع یونانی یعنی ارشمیدس و با استفاده از نیروی انسانی، طناب و قرقره‌ی بالابر طراحی شد. آسانسور هزاران سال است که مورد استفاده‌ی بشر بوده است. در اینجا به برسی سریع ترین آسانسور های جهان می پردازیم.

آموزشگاه علم و دانش تبریز مجری دوره های فنی حرفه‌ای، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی نصب و تعمیرات آسانسور با ارائه مدرک معتبر بین المللی می نماید.

 

برج جین مائو

برج جین مائو پنجمین آسانسور سریع جهان را دارد. این آسانسور می‌تواند ارتفاع ۵۴۵ متری را در عرض یک دقیقه و از زمین تا بام برج جین مائو را در عرض ۴۶ ثانیه طی کند. برج جین مائو با ۴۲۰٫۵ متر ارتفاع، نهمین ساختمان بلند چین و هجدهمین ساختمان بلند دنیا محسوب می‌شود.

مرکز جان هنکاک

مرکز جان هنکاک چهارمین آسانسور سریع جهان را دارد و قادر به طی مسافتی ۵۴۸ متری در عرض یک دقیقه می باشد. همچنین این آسانسور از زمین تا بام مرکز جان هنکاک را در مدت زمان ۳۸ ثانیه طی می‌کند. مرکز جان هنکاک با ۳۴۴ متر ارتفاع، هشتمین برج بلند آمریکا و پنجاهمین ساختمان بلند دنیا است. این ساختمان در سال ۱۹۶۹ ساخته شده و دارای دفاتر اداری، رستوران، بلندترین استخر سرپوشیده‌ی آمریکا و آپارتمان می باشد.

برج شماره ۳ تجارت جهانی چین

برج شماره ۳ تجارت جهانی چین، سومین آسانسور سریع جهان است که قادر است ارتفاع ۶۰۰ متری را در عرض یک دقیقه و فاصله‌ی از زمین تا بام این ساختمان را در عرض ۳۳ ثانیه طی کند. این برج با ۳۳۰ متر ارتفاع، بیست و سومین ساختمان بلند چین و شصت و سومین ساختمان بلند دنیا محسوب می‌شود.

مرکز مالی جهانی شانگهای

مرکز مالی جهانی شانگهای به‌ همراه برج شماره ۳ تجارت جهانی چین، سومین آسانسور سریع جهان را دارا می باشند. این آسانسور می‌تواند ارتفاع ۶۰۰ متری در در عرض یک دقیقه و مسافت زمین تا بام ساختمان مرکز مالی جهانی شانگهای را در عرض ۴۹ ثانیه طی کند. این برج، با ۴۹۰ متر ارتفاع، سومین ساختمان بلند چین و نهمین ساختمان بلند دنیا حساب می شود.

آموزش تعمیرات آسانسور در تبریز

ساختمان ۶۰ سان شاین

 

ساختمان ۶۰ سان‌شاین نیز مثل دو برج معرفی شده‌ی دیگر، به‌طور مشترک سومین آسانسور سریع دنیا را دارند. این آسانسور می‌تواند ارتفاع ۶۰۰ متری را در عرض یک دقیقه و مسافت از زمین تا سقف ساختمان ۶۰ سان‌شاین را در عرض ۲۴ ثانیه طی کند. این برج با ۲۳۹ متر ارتفاع، هم‌اکنون دهمین ساختمان بلند ژاپن است که تا سال ۱۹۸۵ بلندترین ساختمان آسیا و تا سال ۱۹۹۱، بلندترین ساختمان این کشور حساب می‌شده است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر از دوره های آموزشی نصب و تعمیرات آسانسور، حسابداری، تعمیرات موبایل،ICDL، دیپلم رسمی، زبان انگلیسی، برنامه‌نویسی و فتوشاپ آموزشگاه علم و دانش تبریز لطفا کلیک کنید.

 

برج خلیفه

آسانسور برج خلیفه نیز در رده‌ی سوم سریع‌ترین آسانسورهای دنیا جای دارد. این آسانسور می‌تواند ارتفاع ۶۰۰ متری را در عرض یک دقیقه و فاصله‌ی زمین تا سقف برج خلیفه را در عرض ۱ دقیقه و ۲۴ ثانیه طی کند. برج خلیفه‌ی دبی با ۸۲۸ متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین ساختمان دنیا محسوب می‌شود. ساخت و ساز این برج، در شب سال نوی ۲۰۰۹ به اتمام رسید.

 

برج یادبود یوکوهاما

برج یادبود یوکوهوما دومین آسانسور سریع دنیا را در اختیار دارد که قادر است ارتفاع ۷۴۹ متری را در عرض یک دقیقه و فاصله‌ی زمین تا سقف برج مذکور را در عرض ۲۴ ثانیه طی کند. این برج با ۲۹۶ متر ارتفاع، دومین ساختمان بلند ژاپن است که تا سال ۲۰۱۴، عنوان بلندترین ساختمان این کشور را در اختیار داشت. ساخت و ساز این برج در سال ۱۹۹۳ به اتمام رسید.

تایپه ۱۰۱

سریع‌ترین آسانسور دنیا در برج تایپه ۱۰۱ قرار گرفته است. این آسانسور قادر است ارتفاع ۱۰۰۹ متری را در عرض یک دقیقه و فاصله‌ی زمین تا سقف برج تایپه ۱۰۱ را در عرض تنها ۳۰ ثانیه طی کند. این برج با ۵۰۹ متر ارتفاع، بلندترین ساختمان تایوان می باشد که تا سال ۲۰۱۰، بلندترین ساختمان جهان به‌شمار می‌رفت. برج تایپه ۱۰۱، در حال حاضر هشتمین ساختمان بلند دنیا محسوب می شود . ساخت و ساز این برج در سال ۲۰۰۴ به اتمام رسید.

 برای ثبت نام در کلاس های آموزش نصب و تعمیرات آسانسور آموزشگاه علم و دانش تبریز  از طریق سایت و یا شماره تلفن 041-33378031  با کارشناسان آموزشی ما تماس حاصل فرمایید.

 

 

ارسال نظرات