چرا داشتن مدرک فنی و حرفه ای مهم است؟

هر فردی در زندگی نیاز دارد تا کار کند؛ اشتغال داشتن به افراد کمک کرده تا بتوانند زندگی خود را بچرخانند و امرار معاش کنند. امروزه افراد از سنین جوانی به دنبال شغلی هستند تا آینده خود را با آن بسازند. در گذشته برای این که وارد شغلی می‌شدند نیاز به تجربه و مهارت داشتند در صورتی که امروزه مهارت هم اهمیت بالایی دارد اما در کنار مدرک تحصیلی هم مهم است. بسیاری از شرکت‌ها برای این که نیروی جدیدی استخدام کنند به مدرک او توجه زیادی دارند در واقع مدرک تحصیلی معتبر و مناسب که از مراکز آموزشی معتبر تهیه شده است اهمیت بسیار زیادی در اشتغال یابی دارد یکی از مدارک معتبر نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور، مدرک فنی و حرفه ای است. در این مقاله قصد داریم نگاهی به اهمیت داشتن مدرک فنی و حرفه ای بیاندازیم پس با فنی شو همراه باشید.

مدرک سازمان فنی و حرفه ای در خارج از کشور

یکی از دلایلی که افراد مهاجرت می‌کنند کاریابی و اشتغال زایی است مدرک رشته های فنی و حرفه ای از جمله معتبرترین مدارک موجود در کشور است که هر یک از آن‌ها قابلیت ترجمه دارد. یعنی کارآموز با گذراندن دوره‌های مربوطه در آموزشگاه‌ها مهاجران برای این که بتوانند در کشورهای دیگر کار خوبی پیدا کنند نیاز به مدرک معتبر  که دارای مجوز از سازمان فنی و حرفه ای هستند و پس از گذراندن آزمون مربوطه و کسب نمره قبولی، مدرک خود را دریافت کرده و با مراجعه به دفاتر رسمی ترجمه می‌توانند آن را ترجمه کنند و برای مهاجرت خو استفاده کنند. از این رو اگر به دنبال مهاجرت و زندگی در کشورهای دیگر هستید تحصیل در رشته های فنی و دریافت این مدرک به شما کمک کرده تا راحت تر مهاجرت نمایید
 

مزایای مدرک فنی و حرفه ای

داشتن مدرک فنی و حرفه ای علاوه بر این که نشان گر مهارت انجام یک کار است و در بیش از ۷۰ کشورهای دنیا اعتبار دارد یک سری مزایای دیگری هم دارد اولین و مهمترین مزیت این مدرک این است که کارآموز راحت تر و سریع تر نسبت به سایرین در بازار کار مشغول به کار می‌شود؛ چون که در رشته‌های فنی یعنی کسانی که در باید علاوه بر تحصیل، مهارت هم دانست تا در امتحان عملی و کاری موفق شد هم مدرک دریافت می‌نمایند.. موسسات فنی تحصیل می‌کنند هم مهارت و تجربه کسب می‌کنند و
 

انواع مهارت‌ها فنی و حرفه‌ای

مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، تنوع زیادی دارند و بر اساس علاقه خود براحتی از بین رشته ها می‌توانید رشته مورد علاقه تان را انتخاب کنید. دسته‌بندی اصلی این مهارت‌ها به شرح زیر است:

گردشگری: یکی از پرطرفدارترین مهارت‌های مورد نیاز جهان بوده و پس از۶  ماه می‌توانید در ایران شاغل به کار شوید . همچنین این رشته به علت آسانی، یکی از گزینه‌های محبوب برای اخذ دیپلم بشمار می‌اید.

حسابداری مالی و بازرگانی: هر واحد تجاری و اداری دارای بخش مالی می‌باشد بنابراین با گذراندن دوره های حسابداری شانس استخدام خود را به شدت افزایش دهید.

صنایع خودرو: از رشته های بالای ۷۰درصد عملی است که شامل رشته های صنایع خودرو مثل تعمیر اتومبیل سواری بنزینی و برق خودرو است. برای اخذ جواز تعمیرگاه این دوگواهینامه الزامی و اجباری است . با گذراندن این دوره زیر دست استادکار که هم اشراف به دروس تئوری و هم عملی دارد، شما نیز یک استادکار خواهید شد و می‌توانید برای کسب جواز اقدام کنید.

معماری و عمران:  یکی از پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی رشته‌ی معماری و عمران است که بخاطر  مباحث زیاد، چه در دانشگاه و چه در هنرستان زمان آموزش و مهارت کافی نیست . شما می‌توانید با شرکت در دوره ها و کلاس‌های آزاد طراحی با نرم افزار های مربوطه به خوبی این فن را یاد گرفته و تخصص خود را به حداکثر برسانید.

خدمات آموزشی:  یکی از جذاب ترین و البته پر کاربردترین شاخه های فنی وحرفه ای رشته خدمات آموزشی است چرا که شما در هر شته ای که مهارت دارید باید برای اخذ کارت مدیریت و مربیگری و اخذ جواز آموزشگاه، گواهی این مهارت را کسب کنید.

هنر های تجسمی:  برای دوست داران هنر اسم آشنایی دارد و شامل مهارت های هنری می‌شود.

 هنر های نمایشی:هنر هفتم یا همان سینما که در بین اقشار و سنین مختلف متقاضیان زیادی دارد و گاهی ورود به این رشته پرحاشیه دور از دسترس است. اما می‌توانید با شرکت در آموزشگاه های دارای این حرفه به راحتی با چهره های مورد نظر خود دیدار داشته باشید.

 دوره های مدیریت و کار آفرینی : از مزایای این رشته که بر هیج کسی پوشیده نیست و هر جا که باشیم به هر حال در حال مدیریت گروهی هستیم که این اتفاق هرچه بهتر انجام گیرد موجب رشد کسب و کار ما می شود.

 

چطور بهترین آموزشگاه فنی حرفه ای را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین آموزشگاه فنی یکی از مهم ترین مراحل برای دریافت مدرک فنی حرفه ای می باشد. زیرا در صورت انتخاب نامناسب ضمن هدر دادن هزنیه، زمان خود را نیز از دست می دهید. یک آموزشگاه تخصصی فنی حرفه ای ویژگی هایی دارد که در ادامه به بررسی این ویژگی ها می پردازیم:

  • به صورت عملی و در کارگاه های مجهز به آموزش مفاهیم بپردازد.
  • از اساتید متخصص و حرفه ای بهره گیرد.
  • سرفصل های آموزشی کاملی داشته و به صفر تا صد مطالب بپردازد.
  • زیر نظر سازمان فنی حرفه ای فعالیت داشته باشد.
  • پشتبانی مناسبی داشته باشد.

ارسال نظرات