انواع شارژر موبایل را بهتر بشناسیم

انواع شارژر موبایل را بهتر بشناسیم

امروزه با توجه به اینکه کاربران گوشی موبایل با وجود اپلیکیشن های مختلف و شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام و تلگرام در هر زمانی از گوشی موبایل خود استفاده می کنند نیازمند این هستند که دائم گوشی خود را شارژ کنند ، به همین منظور باید همیشه شارژر گوشی را همراه خود داشته باشند تا در صورت نیاز و در شرایط مناسب گوشی موبایل خود را شارژ کنند. خب با این حساب با انواع شارژر گوشی آشنایی دارید؟ در اینجا با انواع شارژر موبایل آشنا خواهید شد.

آموزشگاه علم و دانش تبریز مجری دوره های فنی حرفه‌ای، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی تعمیرات موبایل با ارائه مدرک معتبر بین المللی می نماید.

 

شارژر فندکی موبایل:

از انواع شارژر موبایل می توان از شارژر فندکی نام برد که در عمومیت به منظور استفاده در ماشین و در هنگام مسافرت طراحی شده است ، در حقیقت این وسیله الکترونیکی برق 12 ولت ماشین را به ولتاژ یو اس بی 5 ولت تبدیل می کند و یک سر آن به جافندکی ماشین وصل شده ، سر دیگر آن دارای یک یا چند خروجی یو اس بی هست که دارای ولتاژ 5 ولت و جریانی به اندازه یک آمپر و یا دو آمپر است.میزان جریان خروجی متغیر بوده و بستگی به شارژر دارد ، هنگام خرید شارژر فندکی باید به تعداد پورت ها و جریان خروجی شارژر فندکی دقت کافی داشت؛ تعداد پورت های یک شارژر فندکی به تعداد دیوایس های شما بستگی دارد .

شارژر دیواری موبایل:

به علت پرکاربرد بودن گوشی موبایل، کاربران روزانه با کاهش و اتمام شارژ گوشی های خود روبرو می شوند، گوشی های موبایل جدید با بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا و صفحه های تمام لمسی مصرف باتری زیادی دارند و اتمام شارژ در طول روز یک اتفاق ناخوشایند هست، برای این مهم استفاده از شارژر های دیواری یا استفاده از پاوربانک و پاورکیس ها، از راه های ایده آل محسوب می شوند.

یکی از بهترین انواع شارژر موبایل ، شارژر دیواری است، شارژر دیواری به صورت مستقیم به پریز برق متصل می شود و با استفاده از برق شهری گوشی موبایل را شارژ می نماید، شارژ کردن گوشی های تلفن همراه از طریق شارژرهای دیواری، سریع‌تر از شارژ گوشی ها از طریق پورت USB رایانه و شارژر وایرلس، صورت می گیرد. این موضوع به دلیل توان خروجی شارژر‌های دیواری بوده که نسبت به خروجی درگاه USB و خروجی درگاه شارژر وایرلس بیشتر هست.

برای کسب اطلاعات بیشتر از دوره های آموزشی تعمیرات آسانسور، حسابداری، تعمیرات موبایل،ICDL، دیپلم رسمی، زبان انگلیسی، زبان ترکی استانبولی، برنامه‌نویسی و فتوشاپ آموزشگاه علم و دانش تبریز لطفا کلیک کنید.

شارژر رومیزی موبایل :

شارژر رومیزی موبایل ، محصولی جدید و بسیار کاربردی برای تلفن های همراه اندروید و ios می باشد . در قسمت پشت شارژر رومیزی ، یک کابل usb قرار دارد که می توانید آن را به پاوربانک ، لپ تاپ و ... جهت شارژ متصل کنید ، علاوه بر این وجود کابل usb به شما امکان تبادل اطلاعات میان لپ تاپ و موبایل را نیز خواهد داد .  این دستگاه ، موبایل را به صورت ایستاده شارژ می کند ، بنابراین می توانید علاوه بر شارژر از آن به عنوان یک استند رومیزی موبایل نیز استفاده فرمایید . در قسمت زیرین نگهدارنده موبایل ، صفحه ای تعبیه شده که از لغزش استند بر روی سطح جلوگیری کند.

شارژر بی سیم موبایل

زمانی زیادی از عرضه شارژهای بی‌سیم نمی‌گذرد اما تعداد استفاده از آن‌ها در حال افزایش است. شاید مهم‌ترین ویژگی شارژرهای بی‌سیم این باشد که شما را از قیدوبند کابل‌های شارژ، رها کنند اما باید دقت داشت که بازهم کابلی برای اتصال پد شارژر به برق شهری باید وجود داشته باشد. برای انجام شارژ بی‌سیم، سه عامل باهم همکاری دارند. این سه عامل عبارت‌اند از: گوشی یا وسیله دیگری که قابلیت دریافت شارژ بی‌سیم را دارا باشد، پد شارژ یا محلی که گوشی باید روی آن قرار بگیرد و شارژری که انرژی الکتریکی موردنیاز را تامین کند. اساس کار این شارژرها، انتقال انرژی الکتریکی از طریق القایی است. در روش القایی نیازی به اتصال سیم و کابل نیست و تنها با نزدیک شدن سیم‌پیچ بار دارد، جریان الکتریکی در سیم‌پیچ دیگر ایجاد می‌شود. این محصول فقط پد شارژ هست و برای کار، نیاز دارد که به یک شارژر دیواری 5 ولت و 2 آمپر متصل شود. قطر صفحه مدور آن کمتر از 10 سانتی‌متر است و ضخامتی در حدود 1.7 سانتی‌متر دارد. بر روی سطح بالایی اش یک‌لایه پلاستیک ضد لغزش پوشیده شده است تا مانع لغزش گوشی در هنگام شارژ شود. در لبه‌ها، چراغ‌های LED کوچکی تعبیه‌شده که نشانگر شارژ می‌باشند.

 برای ثبت نام در کلاس های آموزش تعمیرات موبایل آموزشگاه علم و دانش تبریز  از طریق سایت و یا شماره تلفن 041-33378031  با کارشناسان آموزشی ما تماس حاصل فرمایید.

 

آموزش تعمیرات موبایل در تبریز-آموزشگاه علم و دانش

منبع:

https://virgool.io/@ipit/types-of-mobile-chargers-sfnez8npku8c

ارسال نظرات