روش های صحیح شارژ باتری گوشی هوشمند (موبایل(

روش های صحیح شارژ باتری گوشی هوشمند (موبایل(

امروزه گوشی های همراه هوشمند بیشتر به عنوان مغز دوم ما انسان ها شناخته می شوند و ما تمامی اطلاعات خود را در آنها ذخیره می کنیم و در هنگام نیاز از آنها استفاده می کنیم.

اما بی شک تاکنون برای هر یک از ما رخ داده است که قبل از خوابیدن آنرا به شارژر متصل کنیم و از آنجایی که شارژ کردن گوشی در شب هنگام کار بسیار خطرناک و غیر قابل انجامی است، آنرا به شارژر متصل نمی کنید و یا آنرا به مدت کوتاهی به شارژر متصل می کنید و منتظر می مانید تا هرچه سریعتر گوشی شما شارژ شود. این فرایند نیز می تواند به مرور زمان باعث کاهش چشمگیر عمر باتری شود.

آموزشگاه علم و دانش تبریز مجری دوره های فنی حرفه‌ای، اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی تعمیرات موبایل با ارائه مدرک معتبر بین المللی می نماید.

 

تعمیرات موبایل در تبریز-علم و دانش

روش های صحیح شارژ کردن باتری گوشی هوشمند (موبایل)

-1 متصل کردن گوشی به شارژ در هر زمان ممکن

چه بسا بنابر دلایلی پس از بلند شدن از خواب، با دیدن گوشی خود شوکه شوید چرا که گوشی شما کمتر از 10 درصد شارژ دارد. با دیدن این تصویر تمرکز خود را نسبت به طول روز از دست خواهید داد و فورا به دنبال پاوربانک و یا شارژر خود خواهید بود تا با استفاده از آنها در طول روز گوشی خود را شارژ نمایید.

اگر این مشکل برای شما پیش آمد، آزاد هستید تا گوشی خود را چندین بار به شارژر متصل کنید تا میزان شارژ آن بیشتر شود. اما توجه داشته باشید که این فرایند را تنها در یک روز انجام خواهید داد و اگر دوباره چنین اقدامی را مجددا تکرار کنید، عمر باتری گوشی شما کاهش خواهد یافت و در مدت زمان کمی باید برای خرید باتری نو هزینه صرف کنید.

-2 متصل نکردن گوشی به شارژ از صفر درصد

بطور کلی توصیه می شود گوشی خود را از صفر درصد به شارژر متصل نکنید و آنرا حداقل از 40 % تا 100% به شارژ متصل کنید تا گوشی شما شارژ شود. با این وجود در شرایط ضروری می توانید گوشی خود را از صفر درصد تا 100 درصد شارژ نمایید. ولی توجه داشته باشید این فرایند نباید بیش از چند بار رخ دهد وگرنه باتری گوشی شما آسیب خواهد دید.

-3 نگهداشتن میزان شارژ باتری بین 65 تا 75٪

بر اساس تحقیقات انجام شده، باتری های لیتیوم یونی زمانیکه بین 65% الی 75% شارژ داشته باشند، می توانند عمر طولانی تری داشته باشند. ولی همیشه لازم نیست گوشی خود را دائما شارژ کنید تا میزان شارژ گوشی شما به عدد مذکور برسد. اما بدانید که گوشی شما می بایست بین این دو سطح جای گیرد.

-4 شارژ نکردن کامل باتری

هنگامی که باتری گوشی شما به سطح 25% می رسد، شما بطور معمول آنرا به شارژر متصل می کنید و اجازه می دهید تا 100% کاملا پر شود. از این رو بر اساس تحقیقات انجام شده، باتری گوشی شما هرچه سریعتر با کاهش عمر جدی روبرو خواهد شد و باید برای خرید باتری جدید برای گوشی خود اقدام نمایید. بطور کلی گفته می شود باتری های لیتیوم یونی نباید بصورت کامل و 100% شارژ شوند. چرا که این می تواند از عمر آن بکاهد.

-5 متصل نکردن گوشی به شارژ در طول شب

باتری های لیتیوم یونی از فناوری Fast charge بهره می برند و این به معنای این است که به سرعت شارژ می شوند اگر مدت زمان طولانی از شارژ کامل آنها بگذرند، می توانند بسیار مخرب و دردسر ساز شوند و در نتیجه عمر باتری کاهش خواهد یافت.

تعمیرات موبایل در تبریز

-6 استفاده نکردن زیاد از پاور بانک ها

از وسایل جانبی که ما با استفاده از آنه گوشی خود را به شارژ مستقیم وصل می کنیم، یکی پاور بانک ها هستند که توصیه می شود از آنها زیاد استفاده نکنید چرا که باعث گرم شدن دمای گوشی می شوند که نتیجه آن کاهش عمر باتری گوشی خواهد بود.

برای ثبت نام در کلاس های آموزش تعمیرات موبایل آموزشگاه علم و دانش تبریز  از طریق سایت و یا شماره تلفن 041-33378031  با کارشناسان آموزشی ما تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظرات