دوره های فنی حرفه ای

دوره های فنی حرفه ای

این دوره های تحصیلی برای پاسخگویی به نیاز فارغ التحصیلان دبیرستان به داشتن سوابق آموزشی با گرایش فنی بیشتر طراحی شده اند.

 ترکیبی از دوره های تحصیلی و حرفه ای سطح بالاتر، دانش آموزان را برای دوره های پیشرفته مورد نیاز کالج های فنی و اجتماعی 2 ساله آماده می کند.

انواع دوره ها و برنامه ها

دوره ها می توانند شامل طرح کلی دوره یا برنامه درسی، ماژول های یادگیری تعاملی، مطالب ارائه، و ایجاد یا انتخاب کتاب های درسی دوره، کتابچه های راهنمای آزمایشگاهی، و مواد مرجع پشتیبانی کننده باشند.

گواهی - برنامه‌های گواهی یا گواهینامه‌ها، اعتبارنامه‌هایی را در اختیار فرد قرار می‌دهند که دانش، مهارت‌ها یا آموزش کامل‌شده خاص را تأیید می‌کند.

 سازمان صدور گواهینامه حرفه ای افراد را واجد شرایط می کند و سپس وضعیت گواهینامه حرفه ای آنها را تأیید یا تأیید می کند.

 مجوز یا مدرک دانشگاهی را می توان نوعی گواهی در نظر گرفت

. آزمون گواهینامه / آزمون صلاحیت

 - آزمون ها یا آزمون های گواهینامه می توانند به صورت مستقل یا بخشی از یک دوره یا برنامه تحصیلی باشند.

 آزمون های گواهینامه یا آزمون های صلاحیت تعیین می کند که آیا دانش آموز دانش یا مهارت مورد نیاز دوره، برنامه یا فرآیند صدور گواهینامه را برآورده کرده است یا خیر.

 برخی از دوره ها برای گذراندن دوره و دریافت مدارک تکمیل یا نمرات نیاز به تکمیل موفقیت آمیز آزمون یا آزمون دارند.

تأمین‌کننده ممکن است آزمایش یا گواهینامه دوره‌ای یا نهایی را ارائه دهد تا تأیید کند که فرد دوره را به پایان رسانده است. آموزش الکترونیکی (ویدئو/CBT) -- تامین کننده یا موسسه دوره یا برنامه را با استفاده از ویدئوی زنده یا ضبط شده ارائه می دهد. آموزش مبتنی بر کامپیوتر (CBT) از ویدئو، سی دی، دی وی دی و سایر نرم افزارهای آموزشی یا دوره های آموزشی استفاده می کند. مرجع و مواد آموزشی -- مرجع و مواد آموزشی اسنادی به صورت چاپی یا الکترونیکی هستند که اطلاعاتی را در مورد یک موضوع مهندسی یا فنی خاص ارائه می دهند. کتاب‌های راهنما، مواد سمینار، اسلایدهای پاورپوینت، یادداشت‌های سخنرانی، راهنماهای مطالعه، کتابچه‌های مرجع، و اسناد روش‌های مهندسی را می‌توان در یک دوره آموزشی، دوره یا برنامه‌ای که توسط مربی هدایت می‌شود یا خود هدایت‌شده استفاده کرد.

ارسال نظرات